Eğitimin Amacı
Okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının erken sayı (sayma, bir bakışta sayma, sayı karşılaştırma, toplama ve çıkarma, sayı oluşturma, çarpma ve bölme, kesirler, modelleme, yapılar ve cebirsel düşünme) ile ilgili mesleki gelişim bilgi ve uygulamalarının niteliğini dünya standartlarında okul öncesinde matematik eğitiminin geldiği son nokta olarak görülen Öğrenme Yörüngeleri doğrultusunda artırmaktır.
Eğitimin İçeriği
Öğrencilerin matematiksel düşünmelerini geliştirmek için tasarlanan bu eğitimde aşağıdaki ana başlıklar ve içerikler sunulacaktır:
SAYMA
Sayı kelimelerini söyleme: Temeller, Melodi şeklinde sayıları söyleme (Alt rota: Sözel), Ezbere sayma (Alt rota: Sözel), Nesne ile sayı kelimesini eşleyerek sayma, Sayma (küçük sayılar), Sayma (10), Üretme (küçük sayılar), Sayma ve üretme (10+), 10’dan geriye sayma (N+1, N-1), 10 ar 10 ar 100’e kadar sayma, 100’e kadar sayma
BİR BAKIŞTA SAYMA
Sayı duyuları: Temeller, Çok küçük sayıları tanıma, Küçük koleksiyonlar yapma, Küçük koleksiyonları adlandırma, 4’e kadar algısal bir bakışta sayma, 5’e kadar algısal bir bakışta sayma, 5’e kadar kavramsal bir bakışta sayma, 7’ye kadar kavramsal bir bakışta sayma, 10’a kadar kavramsal bir bakışta sayma,
SAYI KARŞILAŞTIRMA
Karşılaştırma duyusu: Temeller, Çoklu bir eşleştirme, Birebir nesne eşleştirme, Nesne eşleştirme, Algısal karşılaştırma, Birinci-ikinci sıra sayma, Benzer öğelerin erken karşılaştırması, Farklı öğelerin erken karşılaştırması, Eşleştirerek karşılaştırma, Sayarak karşılaştırma (aynı boyut), Uzamsal boyutta tahmin etme- Küçük-Büyük, Sayarak karşılaştırma (5), 5’e kadar mental sayı çizgisi, 5’e kadar sıralama (sayı karşılaştırma), Sıra sayılarını sıralama (10), Sayarak karşılaştırma (10), 10’a kadar mental sayı çizgisi, 6 ve ötesini sıralama (sayı karşılaştırma), Tahmin etme
TOPLAMA ve ÇIKARMA
Aritmetik algılayıcı: Temeller, Sözcük öncesi +/-, Küçük sayılar +/-, Sonucu bulma +/-, Bir sayıyı N yapma, Değişimi bulma +/-, Sayma stratejileri,
SAYI OLUŞTURMA
Parçalarla oynama: Temeller, Parça Birleştirici, Tam olmayan parça-bütün tanıma, 4 oluşturma, sonra 5 yapma, 7 yapma
ÇARPMA ve BÖLME
Niceliksel Olmayan Paylaştırma: Temeller, Gruplamaya başlama ve paylaştırma için dağıtmanın başlangıcı, Gruplamaya başlama ve paylaştırma için dağıtma, Somut modeller X/÷, Parça ve bütünler X/÷
KESİRLER
Temeller: Erken Orantılı Düşünür, Şekil eş dağılımı, Yarım Tanıyıcı, Birim Kesir Tanıyıcı, Kesir Tanıyıcı
MODELLEME, YAPILAR ve CEBİRSEL DÜŞÜNME
Sezgisel Örüntü Oluşturma: Temeller, Model tanıma, AB modeli yapma, Modeller yapma (ABBABBABB gibi), Örüntüye devam etme ve birimi tanıma,
Eğitimin Hedef Kitlesi
Özel ve resmi eğitim kurumlarında görev yapan okul öncesi eğitim öğretmenleri (kreş, anaokulu, anasınıfı), öğretmen adayları (okul öncesi eğitim öğretmenliği lisans öğrencileri, Çocuk Gelişimi Programı lisans ve ön lisans öğrencileri)
Eğitimin Süresi
Haftada 3 saat, 16 hafta, 4 ay olmak üzere toplam 48
saat
Detaylı bilgi ve ön kayıt için
tıklayınız.